Het schaakseizoen 2022-2023 is afgesloten.
Het schaakseizoen werd op 25 mei afgesloten met de bijna traditionele avond jeu de boules. We waren met 19 deelnemers te gast bij Tic Tac. Winnaar van het boules werd "old-crack" Frits.
In het fotoalbum staan enkele impressie-foto's.
Na afloop namen we onder het genot van een drankje afscheid van Ger als jeugdleider en mochten we Stijn Verkuijl feliciteren met het feit dat hij van Ger de jeugdleiding over gaat nemen.
Als dank voor alle inspanningen van Ger in de afgelopen jaren werd hem en Tineke een door de leden gedoneerde bijdrage voor de herinrichting van zijn voortuin overhandigd alsmede twee flessen wijn met chocolade.
Vervolgens werd Thijs vd Broek gehuldigd als kampioen van het afgelopen schaakseizoen.
Bij de recreanten was dit Frank Koster.
Er waren ook dankbetuigingen in de vorm van een VVV-bon voor Loek, Stijn en Stef voor hun hulp bij de schaaklessen in het afgelopen seizoen.
Verheugend was ook dat ons ledental uitgebreid werd met de komst van Theo Dekker, Liselotte en Ben Verbeek. Ook Thijs Desjardijn heeft zich recent aangemeld.

Medio september zal het schaakseizoen 2023-2024 opgestart worden met een door de secretaris te verzenden uitnodiging voor de Algemene LedenVergadering.

Onze laatste competitieavond van dit seizoen is geweest en de kampioen is bekend.
Thijs van den Broek is de schaakkampioen van Deurne seizoen 2022-2023.

In een spannende nek-aan-nek race met Ger Dekker bleek Thijs de sterkste. Thijs wist Frits aan zijn zegekar te binden terwijl Ger het onderspit moest delven tegen een bedachtzaam en sterk spelende Stef.
Proficiat Thijs.

Op 18 mei, Hemelvaartsdag, is er geen schaken.

Op 25 mei houden we onze slotavond bij jeu de boules-vereniging TicTac. Aanvang 20h00. Ontvangst vanaf 19h30. De uitnodigingen zijn naar de leden en de cursisten verstuurd. Er zijn op dit moment 19 aanmeldingen ontvangen.

Medio september wordt het schaakseizoen weer geopend.

Koningsdag 2023
Met groot succes stond onze schaakvereniging op de Koningsmarkt op de Wolfsberg. Met dank aan Thijs, Stijn, Stef, Loek en Ger werd er fanatiek geschaakt. Er stonden zelfs wachtrijen bij het openluchtschaak en bij de kraam met de 3 schaakborden. In het fotoalbum staan twee foto's.

Afsluiting van het jeugdschaken (updated)
Op 11 mei werd het jeugdschaken afgesloten met het traditionele generatieklooftoernooi. Lees er hier meer over.

SV Deurne verliest de laatste wedstrijd in de NBSB-avondcompetitie.
En daarmee is Mierlo/Geldrop A indirect geholpen in het bereiken van het kampioenschap.

Hier staat de eindrangschikking en de uitslagen van de gespeelde wedstrijd.

De finale voor de Peelcup is gespeeld op 2 april in Deurne.
Hier kun je een kort verslag lezen.

Deurne wint ook de laatste wedstrijd in de NBSB-zaterdagcompetitie.
Lees hier de uitslagen en de eindrangschikking.

Deurne verliest de koppositie in de NBSB-avondcompetitie
Lees hier de uitslagen.

Wederom een overwinning in de NBSB-zaterdagcompetitie.
Ons team staat, met nog 1 ronde te spelen, op de 2e plaats. We kunnen nog kampioen worden.
Lees hier de persoonlijke uitslagen.

Het zaterdagteam wint nipt van de Kentering in de NBSB zaterdagcompetitie.
En klimt daarmee op naar de 3e plaats in deze competitie.
Hier vind je de persoonlijke uitslagen.

Start van het tweede deel van onze interne competitie.

Donderdagavond, 26 januari starten we met het vervolg van onze interne competitie.
Daarbij verwelkomen we Noud, Nico en Joey als toetredende deelnemers.
Lees hier de kalender en de indeling.

Ons team wint in de NBSB-avondcompetitie van WLC C.

En wij staan daarmee tijdelijk op de 1e plaats. Er resteren nog 2 zware partijen tegen Mierlo/Geldrop A en tegen de Combinatie A.
Lees hier de persoonlijke uitslagen.

Ons team in de NBSB-zaterdagcompetitie wint overtuigend van de Vughtse Toren.
Met waarschijnlijk het jongste team ooit werd de Vughtse Toren bedwongen met 0,5-3,5.
Lees hier de persoonlijke uitslagen.

Ons team in de NBSB-avondcompetitie speelt gelijk, 2-2, tegen Gennep.
En staat daarmee op de 3e plaats.
Lees hier de persoonlijke uitslagen.

Ons team in de NBSB-avondcompetitie speelt gelijk tegen Mierlo/Geldrop B.

Zie hier de persoonlijke resultaten.

Peelcup en Peelleague

De Peelcup en Peelleague, districts-schaken voor de jeugd, is weer van start gegaan. Lees hier de resultaten.

Ons team verliest nipt van WLC (5 nov) in de NBSB-zaterdagcompetitie.

Lees hier de persoonlijke uitslagen.

Schaakles aan volwassenen succesvol gestart (3 nov)

Stef Verweij is gisteravond, parallel aan de jeugdlessen, gestart met schaaklessen aan volwassenen. Met 7 aanmeldingen een succesvol initiatief.

Welkom terug aan de recreant-schakers (3 nov)

Na lange tijd van afwezigheid waren Hélène, Corrie, Toon en Frank weer aanwezig om te schaken. Welkom.

Ons team in de NBSB-avondcompetitie rijgt ook ODI uit Uden aan de zegekar.

Lees hier de persoonlijke uitslagen

NBSB-zaterdagcompetitie gestart met een overwinning op de Grenslopers 1 uit Goirle

Lees hier de persoonlijke uitslagen.

NBSB-avondcompetitie gestart met een overwinning op de Toren A uit Leende.

Lees hier de persoonlijke uitslagen

NBSB zaterdag- en avondcompetitie.

De speelroosters voor de NBSB zaterdag- en avondcompetitie zijn bekend. Zie hiervoor de betreffende tab's.

Start van het schaakseizoen 2022-2023

Op 15 september worden de seniorleden en de recreanten om 20h00 weer in de Houten Hoek verwacht voor de start van het nieuwe schaakseizoen. Traditiegetrouw beginnen we met de ALV. Deze is alleen voor seniorleden, jeugdleden of hun ouder(s) en genodigden toegankelijk.
De jeugdleden verwachten we weer op 22 september om 19h00.

.