Peelcup en Peelleague 2022 - 2023

Laatste ronde van de Peelcup gespeeld op 2 april in Deurne.
Zondag 2 april werd  de finale van de Peelcup gespeeld.
Dat is een competitie die 1 x per maand  plaatsvindt tussen jeugdschakers uit de Peelregio.
Deze zondag was SV Deurne , spelend in hun thuishonk D'n Houtenhoek, gastheer.
Maar liefst 34 kinderen bonden er met elkaar de strijd aan.
Na afloop ontvingen alle deelnemers een medaille en mocht scheidend jeugdleider Ger Dekker
aan zijn pupillen een aantal fraaie bekers uitdelen.

Het jeugdteam van de Combinatie mocht de wisselbeker voor een jaar mee naar Asten nemen.
De wisselbeker gaat naar de club waarvan de 6 beste spelers samen de meeste punten scoorden in de Peelcup.

In de categorie Algemeen was er een gedeelde 1e plaats voor Isidor Suknovic.
In de oudste leeftijdgroep was Hasan Turgut de sterkste en behaalde Aiden Pranger een fraaie 3e plaats.
In de middelste jaargroep, geboren in 2012-2013, was het Jip Verbeek die keurig 2e werd.
In de jongste leeftijdscategorie  behaalde  Mateo Suknovic een fraaie 2e plaats.

het jeugdteam van Deurne in clubtenue
Uitslagen 2 april 2023:

Eindstand per 2 april 2023:

De Peelcup-agenda:

Peelcup 2022-2023
ronde 1:      6 november    wijkcentrum Houten Hoek in Deurne
ronde 2:    11 december     Den Dissel, Beatrixlaan in Asten
ronde 3:    15 januari         Patronaat Mierlo
ronde 4:      5 februari        Den Dissel, Beatrixlaan in Asten
ronde 5:    12 maart           Wilhelminaschool in Helmond
ronde 6:      2 april             wijkcentrum Houten Hoek in Deurne

Schoolschaak districtskampioenschap: 22-1-2023
Op zondag 22 januari werd de eerste ronde van het schoolschaakkampioenschap gespeeld bij gastvereniging de Combinatie.
Ondanks de overige jeugdactiviteiten die dit weekend elders in Asten werden georganiseerd, gaven 5 viertallen acte de présence. Er werd met veel enthousiasme geschaakt door alle teams.
Het toernooi verliep probleemloos onder toeziend oog van wedstrijdleider Stefan.
d'n Bogerd uit Deurne was superieur en won al haar wedstrijden.
In de laatste ronde verloor 't Einder 2 de onderlinge strijd van D'n Bogerd en won 't Einder 1 van Leerrijk zodat het eerste team van 't Einder nog net voor het 2e kon eindigen.
D'n Bogert en 't Einder plaatsen zich voor de Brabantse Schoolkampioenschappen op 16 april in Oosterhout. Omdat er maar 1 team per school mag meedoen krijgt Leerrijk het 3e ticket.

Uitslagen: