Generatieklooftoernooi op 11 mei
Als traditionele afsluiting van het jeugdschaakseizoen werd ook dit jaar het Generatieklooftoernooi gehouden. 16 Kinderen schaakten, samen met een ouder, tegen elkaar.
En tot slot was er voor ieder deelnemend kind een prijsje. Wederom een zeer geslaagd evenement.
Op het einde werd met bloemen afscheid genomen van Daniëlle. Zij heeft op voortreffelijke wijze het afgelopen seizoen de communicatie m.b.t. het jeugdschaken verzorgd met o.a. een wekelijkse nieuwsbrief.
Op haar  beurt bedankte Daniëlle Ger die in lengte van jaren het jeugdschaken heeft georganiseerd en ingaande het volgende seizoen het stokje overdraagt aan Stijn Verkuyl.

Bloemen voor Daniëlle

Bloemen voor Ger

Carnavalsschaken op 21 februari 2023

De carnavalsschaak werd afgetrapt met een zelf bedachte proclamatie van Prinsschaak Quinten waarin 11 regels werden opgenoemd van zet de torens op zijn kop, lesboeken mogen weg en koningen gaan rokeren.
Tijdens het carnavalsschaak werd af en toe flink gejuicht maar ook flink gebaald. Na het horen van de bel kon het namelijk zomaar gebeuren dat alle pionnen op witte velden weggehaald moesten worden of dat diegene die aan zet waren dat met het paard moest doen. Op verassende wijze verdwenen er stukken en werden er ook weer verschillende teruggeplaatst. Na afloop was er een prijsuitreiking. De winnaars van de groepen ontvingen een mooie carnaval(s) medaille. De jury, bestaande uit Tineke en Eugenie kozen de als “bij" uitgedoste Ashley, die tevens introducee was en prinsschaak Quinten uit als best verkleedde.

Uitslag Carnaval(s)schaak SchaakVereniging Deurne:

Groep 1

Groep 2