Ellen Meijer wint na barrage Damestoernooi

Het 5e Deurnse dames- en meisjestoernooi gaf andermaal een spannend slot te zien.

Was in de laatste editie een barrage nodig om de winnares aan te wijzen; ook deze keer had Ellen Meijer (De Combinatie, Asten) een extra partij nodig om zich tot winnares van het toernooi te mogen uitroepen. Na winst en verlies in de voorronden tegen Isa van Meel  (Mierlo – Geldrop) wist Ellen in de alles beslissende finale haar  zenuwen het beste de baas te blijven. De 3e plaats in de hoofdgroep ging naar Helene Vermeulen uit Deurne. Zij bleef de finaliste van de vorige keer (Monique Keuzenkamp uit Den Haag) 2 punten voor.

In de 2e groep ging de winst naar Joke Jacobs uit Veldhoven. Wies Naus uit Venlo leverde een prima prestatie door ook 6 punten te scoren.  Goed voor een 2e plaats. 3e in deze groep werd de jeugdige Alexandra Stefanovic uit Tegelen. Voor de 10-jarige Deurnese Willemijn Boersma was een 6e plaats weggelegd in dit sterke gezelschap.

Naast de prijzen, die iedere deelneemster ontving was er nog een aandenken aan dit toernooi. De organisatie van de internationale schaakbeurs, die gelijktijdig in SJCC Den Draai gehouden werd, verraste de deelneemsters met een bijzondere editie van hun verenigingsbulletin over geld en munten met een schaakmotief. Speciaal voor deze gelegenheid werd een bankbiljet uitgegeven met vanzelfsprekend een schaakonderwerp. Ook hiervan ontving men een exemplaar.

Eindstand hoofdgroep na 6 ronden

1. Ellen Meijer

2. Isa van Meel

3. Helene Vermeulen

4. Monique Keuzenkamp

Punten

5,0

2,0

0,0

Ellen Meijer wint beslissingswedstrijd en is winnares van de hoofdgroep!

Eindstand groep 2 na 7 ronden

1. Joke Jacobs

2. Wies Naus

3. Alexandra Stefanovic

4. Anja Aarts

5. Els Hondries

6. Willemijn Boersma

7. Anna Stefanovic

8. Bye

Punten

6,0

5,5

4,5

3,0

2,0

1,0

0,0

Joke Jacobs is o.b.v. het onderlinge resultaat winnares van groep 2!