Sneeuwballentoernooi 2013

voor de jeugd gehouden.

Aanvang: 19.00 uur

Einde: 20.30 uur

Het toernooi is bedoeld voor de kinderen van de Deurnese basisscholen, die eens een gezellig schaaktoernooi willen meemaken. Er wordt gespeeld in groepjes van zes kinderen en voor iedere groep zijn er prijzen. De deelname is gratis.

Als je mee wilt doen moet je een e-mail sturen naar:

g.dekker182@upcmail.nl

Je e-mail moet op zondag 6 januari 2013 binnen zijn en er moet staan hoe oud je bent, waar je woont en op welke basisschool je zit.

Na 11 januari 2013 beginnen we met de nieuwe schaakcursussen voor de jeugd. Als je lid wordt, krijg je schaakles, speel je partijen tegen elkaar en kun je meedoen aan wedstrijden tegen andere clubs uit de regio.

Je kunt ook gewoon een keer komen kijken of je het leuk vindt.

We schaken iedere vrijdagavond van 19.00 uur tot 20.15uur.

Sneeuwballentoernooi S.V. Deurne

2011-2012

Vrijdagavond 13 januari 2012 werd in S.J.C. Den Draai door Schaakvereniging Deurne het jaarlijkse Sneeuwballentoernooi voor de jeugd georganiseerd. De opkomst was prima. Naast de jeugdleden van de schaakclub waren er maar liefst 11 nieuwe gezichten te zien.

De deelnemers streden o.l.v. jeugdleiders Marthijn en Thomas van de Nieuwenhuizen in 4 groepen om de prijzen. In sommige partijen was de spanning te snijden en werd de schaakklok scherprechter. De winnaars van de groepen ontvingen een medaille en ieder ging tevreden met een prijs naar huis.

In groep 1 was het Faas Ramaekers uit Griendtsveen die ongeslagen eerste werd. Tweede werd Timo Roozen, die slechts van eerstgenoemde verloor. De 3e plaats in deze groep werd gedeeld door Daan Biemans en Noah Lankheet van basisschool De Ratelaar.

In groep 2 was het Luc Verbrugge die alle wedstrijden won en clublid Alex Gao een punt voor bleef. 3e werd hier Friso Kniepstra.

In groep 3, bestaande uit louter meisjes, was het Elva Roozen die met 4 punten 1e werd, 2e werd hier Mathilde Boersma, terwijl de 3e plaats gedeeld werd door Mieke Mennen; Willemijn Boersma en Eef Dekker. Zij behaalden elk 2,5 pnt uit 5 wedstrijden.

Het was een prima propagandatoernooi voor het jeugdschaken.

Nieuwe leden zijn nog welkom. Iedere vrijdagavond van 19.00 tot 20.30 uur wordt er door ervaren schakers lesgegeven en wordt er een onderlinge competitie gespeeld.

Informatie kunt u krijgen via g.dekker182@upcmail.nl of via de website van de schaakvereniging: www.schaakverenigingdeurne.nl

Rechts op de foto winnaar van het Sneeuwballentornooi: Faas Ramaekers.

Schaken is ook voor meisjes.

2010-2011

Op donderdagavond 13 januari 2011 hield Deurne voor de jongste jeugd haar Sneeuwballentoernooi.

Ieder speelde 5 wedstrijden van ongeveer een kwartier. Er waren 20 jeugdige schakers die met elkaar de strijd aangingen.  Na een kwartier werden de partijen, die nog niet beëindigd waren gearbitreerd.

Winnaar in de eerste groep - met louter jeugdleden van SV Deurne - werd Marijn Bellemakers uit Vlierden.  Hij won alle wedstrijden. Goede tweede , met slechts één puntje verschil, werd Jonas Ramaekers uit Griendtsveen. Peter van Gompel uit Deurne werd 3e.

In groep 2 ging de beker naar Boas Stassar uit Helmond. Hij leed slechts één nederlaag tegen Stef van Huisseling uit Deurne. Gedeeld 2e werden Michal Woichika, Brian Kersten en Zen van Driel. Allen uit Deurne.

In Groep 3 voerde de jeugd van De Driehoek uit Griendtsveen de boventoon. Noa Mullekom bleef heel knap ongeslagen.  Tweede werd Niek Koonings en derde Marieke de Vries.

Ook in groep 4 was De Driehoek goed vertegenwoordigd. Glen Hoovings ging hier met de eer en de bijbehorende beker voor de eerste plaats strijken. Tweede werd de 5 jarige Nico Gao, het jongste lid van SV Deurne. Luuk Vermeulen van De Driehoek haalde evenveel punten.

Al met al was het weer een geslaagd propagandatoernooi.

Nieuwe jeugdleden zijn donderdagavond van 19.00 tot 20.00 uur van harte welkom .Zij krijgen een half uur les en spelen partijtjes. Voor de rest van het seizoen bedraagt de contributie  25,00 euro. Aanmelden kan via email g.dekker182@upcmail.nl

Groep 1  Groep 2
1. Marijn Bellemakers5,0 pnt 1. Boas Stassar4 pnt
2. Jonas Ramaekers4,0 pnt 2. Michal Woichika3 pnt
3. Peter van Gompel2,5 pnt 2. Zen Riel3 pnt
4. Bram Verhagen2,0 pnt 2. Brian Kersten3 pnt
5. Twan Mennen1,5 pnt 5. Faas Ramaekers1 pnt
6. Christhian van Schijndel0,0 pnt 5. Stef van Huisseling1 pnt

Groep 3  Groep 4
1. Noa van Mullekom4 pnt 1. Glen Honings5 pnt
2. Niek Koonings3 pnt 2. Nico Gao2 pnt
3. Marieke de Vries2 pnt  2. Luuk Vermeulen2 pnt
4. Alex Gao1 pnt 4. Koen Koonings1 pnt

Op de foto ziet u de winnaars:

Zittend: Noa van Mullekom. Staand v.l.n.r. Glen Honings, Marijn Bellemakers en Boas Stassar.