Recreantenschaak 2022-2023

Op de donderdagavond spelen de recreanten twee wekelijks hun eigen competitie.

Recreantencompetitie 2018 - 2019

Het speelrooster voor het hele seizoen 2018 - 2019 is te downloaden door op de gekleurde naam te dubbelklikken.

De indeling wordt op de avond zelve gedaan.

Per toerbeurt zal een seniorschaker de coördinatie op zich nemen.

Recreantencompetitie 2017-2018

Update 3 april 2018 door Piet van Wetten:

De indeling voor deze laatste periode is als volgt:

19/4:     Hélène-Frank            Martien-Thijs           Corrie-Lars

3/5:     Hélène-Corrie*         Martien-Lars            Frank-Thijs

17/5:     Thijs-Hélène             Lars-Frank              Corrie-Martien

31/5:     Lars-Hélène              Corrie-Thijs             Martien-Frank**

* Hélène en Corrie zijn op die dag verhinderd, dus spelen of voorruit of achteraf !!!

** Martien is op die dag verhinderd, dus spelen Martien en Frank vooruit.

Graag wil ik nog even het aantal punten noemen dat tot nu toe behaald is door de vedetten:

Corrie Frank Hélène Lars Martien Piet Rianne Thijs
 2 8,5 9,5 6,5 8 8 0,5 10

Met 4 nog te behalen punten zijn de kanshebbers op een Trofee (en roem!!!):

Thijs,      Hélène,      Frank,        Martien.

Mijn persoontje is slechts invaller en doet niet mee voor de prijzen! Ik speel ook maar één partij: tegen Frank op 31/5, als Martien er niet is.

De dames en de heren Martien en Frank laten me nog wel weten wanneer er ingehaald wordt?

Hopelijk zien we volgend seizoen Rianne, Harm en Jack strijdlustig aantreden in onze schaakarena!!!

Update 29 januari 2018 door Piet van Wetten:

Stand in de competitie/2e Periode (na 4 ronden):

naam
 1e R
 2e R
 3e R
 4e R
 Frank11002
 Corrie0100,5 1,5
 Harm
 Hélène11
 Jack
 Piet01
 Thijs0,5 113,5
 Rianne000.5 0,5
 Lars0,5 012,5
 Martien1

Jullie wisten dat het ging tussen Hélène en Thijs: na een zeer spannende partij met prachtige stellingen trok Thijs aan het langste eind en werd WINNAAR!!!

Na afloop van deze laatste ronde van de 2e Periode kon de voorzitter een kleine trofee uitreiken aan de gelukkige Thijs van den Broek.

Jullie zien in het schema dat er 3 tweede prijzen zijn, maar daar staat alleen roem tegenover!!!

Ik hoop van harte dat de 3e Periode druk bezocht wordt: echt met 10 personen, wat de competitie nog meer spannend maakt.

Op donderdag 8 februari gaan we verder: proberen jullie er allemaal te zijn?
En Jack wensen we een voorspoedige beterschap.

=======================================================

Update 12 januari 2018 door Piet van Wetten

Voor de leden niet-recreanten: we spelen dit schaakseizoen in die competitie 4 perioden van 4 ronden, en dat om de 2 weken.

Over 2 weken spelen we op 25 januari de laatste ronde van de 2e Periode.

Trok Frank Koster in de 1e Periode aan het langste eind, nu zal het gaan tussen Thijs van den Broek en Hélène Vermeulen.

Bijgaand gelieve jullie aan te treffen een schemaatje "subtotaal na 3 ronden".

We hopen op de deelname van Harm Keunen en Jack Rooseboom aan de laatste ronde.....en uiteraard op hun deelname aan de volledige 3e Periode.

Nog "even" en Martien Sauvé en Frank Koster gaan de leden van S.V. Deurne een aardig poepje laten ruiken!!!

Buiten dit chapiter nog het volgende: op vrijdag 2 februari doen Jack Rooseboom en Coen Verkuijl in het Gymnasium examen STAP2.

=======================================================

Dit jaar wordt op de donderdagavond een recreantencompetitie, voor thuisschakers, ex-schakers, beginners en iedereen die gewoon wil schaken tot een rating van 1300/1400.

De eerste periode zal worden gespeeld op:

- donderdag 21 september 2017

- donderdag 5 oktober 2017

- donderdag 19 oktober 2017

- donderdag 2 november 2017

De speeldata van de overige perioden worden later bekend gemaakt, maar vinden plaats op een donderdag.

U kunt één of meerdere perioden meedoen. De avond begint om 20:00 uur en duurt tot ongeveer 22:30 uur. Er worden 2 partijen per avond gespeeld en u kunt een les van 30 minuten bijwonen. De kosten zijn € 10 per periode van 4 weken voor niet-leden en gratis voor leden.

Mocht u interesse hebben, dan kunt u contact opnemen met Piet van Wetten.

U kunt zich opgeven bij:

Piet van Wetten

E-mail: pietwetten@gmail.com